تور برزیل: افت چند میلیونی تعداد دانشجو در برزیل طی دوران کرونا

به گزارش بارازعلی، رسانه های برزیل اعلام کردند که طی 2 سال گذشته، مسائل ناشی از شیوع کووید-19 سبب شده که دانشگاه های این کشور با افت چند میلیونی دانشجو روبرو شوند.

تور برزیل: افت چند میلیونی تعداد دانشجو در برزیل طی دوران کرونا

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بودبلیونبوز، طی دو سال گذشته نظام آموزش عالی در سطح دنیا با افت چشمگیری روبه رو شد و بسیاری از دانشگاه ها در معرض ورشکستگی رفتند و با افت شدید تعداد دانشجو روبه رو شدند. این شرایط به نحوی رخ داد که بسیاری از دانشجویانی که در دانشگاه های خارج از کشور خود درس می خواندند، از تحصیل در خارج از کشور انصراف دادند.

برزیل نیز در حوزه آموزش عالی از این قاعده مستثنی نبوده و دچار معضلات گوناگون شده است. طی دو سال گذشته، کالج ها و دانشگاه های خصوصی در برزیل با ترک تحصیل بی سابقه دانشجویان روبه رو شده است.

گفته شده تنها در سال میلادی جاری، حدود 3.42 میلیون دانشجو از دانشگاه های خصوصی برزیل ترک تحصیل نموده اند و مقدار این ترک تحصیل 36.6 درصد بوده است.

این رقم از سال گذشته کمی کمتر بود. به نحوی که سال گذشته (2021 میلادی) حدود 3.78 میلیون دانشجو در این کشور ترک تحصیل نموده اند. اما اگر اطلاعات ترک تحصیلی های آموزش از راه دور نیز آنالیز گردد، این آمار و ارقام حتی بیشتر می گردد.

در سال 2021 میلادی، در برزیل 43.3 درصد فرار اقتصادیاتی به علت آموزش از راه دور وجود داشت و این رقم برای سال 2020 میلادی 40 درصد بود.

موسسه Semesp در برزیل که حامی اقتصادی آموزش عالی در این کشور است، خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کرونا، دانشجویانی که آسیب پذیری بیشتری دارند، بیشترین آسیب را دیدند. چراکه این دانشجویان نمی توانستند شهریه دانشگاه را پرداخت نمایند و یا زیرساخت های لازم برای حضور در کلاس های آنلاین را نداشتند.

آمارهای منتشر شده از برزیل نشان می دهد که تنها 18 درصد از جوانان 18 تا 24 ساله این کشور مشغول تحصیل در نظام آموزش عالی این کشور هستند.

مدیرعامل موسسه Semesp خاطرنشان کرد: قصد داریم تا سال 2024 میلادی، این رقم را را 33 درصد برسانیم.

به گفته کاپالاتو، برای یک کشور پیشرفته لازم است که حدود دو سوم جمعیت دارای تحصیلات عالی باشند. اگر شرایط به همین نحو باشد، نمی توانیم کارایی، رقابت و توسعه صنایع آینده نگر را به دست آوریم. به عبارتی دیگر، نمی توانیم در سطح دنیا رقابت پذیر باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2183

به "تور برزیل: افت چند میلیونی تعداد دانشجو در برزیل طی دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور برزیل: افت چند میلیونی تعداد دانشجو در برزیل طی دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید