تامین آب، غذا و اکسیژن در فضا تنها به یاری یک گیاه سرسوزنی!، عکس

به گزارش بارازعلی، گیاه ولفیا، به صورت توده هایی بزرگتر از یک سر سوزن است، اما می تواند یک ماده غذایی ضروری و منبع اکسیژن برای انسان در فضا باشد.

تامین آب، غذا و اکسیژن در فضا تنها به یاری یک گیاه سرسوزنی!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، کوچکترین گیاه گلدار روی زمین می تواند نقش بزرگی در اکتشاف فضا به وسیله بشر داشته باشد؛ ولفیا روی سطح دریاچه ها و برکه ها در آسیا شناور است. هنگامی که ولفیا به فضا منتقل می گردد، می تواند هم غذا و هم اکسیژن برای فضانوردان فراهم کند.

از آنجایی که بشریت برای دوره بعدی اکتشافات فضایی با خدمه انسان وارد عمل می گردد، پایداری برای ماموریت های طولانی تر و اقامت در سطح ماه یک امر لازم است؛ این بدان معناست که نوع کوچکی از مواد غذایی که فضانوردان می توانند با خود حمل نمایند و در انواع محیط های گرانشی پرورش دهند، چقدر حائز اهمیت است.

دانشمندان دانشگاه ماهیدول در تایلند، برای اینکه ببینند آیا ولفیا مناسب این کار است یا نه، این گیاه بدون ریشه و گلدار را تحت شرایط گرانش بیش از حد - تا 20 برابر آنچه در سطح زمین یافت می گردد - برای هفته ها و ماه ها آزمایش نموده اند.

تاتپونگ تولیاناندا، سرپرست تیم و محقق دانشگاه ماهیدول، در بیانیه ای گفت: ما به ولفیا علاقه مند شدیم زیرا می خواستیم نحوه واکنش گیاهان به تغییر سطوح گرانش را آنالیز کنیم. از آنجایی که ولفیا هیچ ریشه، ساقه یا برگی ندارد، اساساً فقط یک کره است که روی بدنه ای از آب شناور است، ما می توانیم مستقیماً روی تأثیراتی که جابجایی گرانش بر رشد و نمو آن خواهد داشت، تمرکز کنیم.

ولفیا؛ منبع اکسیژن و پروتئین

تاتپونگ اضافه کرد: ولفیا به عنوان یک انتخاب مناسب برای بقا در فضا در نظر گرفته شده است، زیرا اکسیژن زیادی به وسیله فتوسنتز فراوری می نماید، این گیاه بعلاوه منبع پروتئین خوبی است.

این کارشناس زیست شناسی فضای گیاهی ادامه داد: آب تقریبا در هر چیزی بر روی کره زمین یافت می گردد؛ از تخم مرغ سرخ شده گرفته تا سوپ مرغ که پخته می گردد و در صورتی که ولفیا بتواند این کار را بر عهده بگیرد، شما 100٪ گیاه را هنگام خوردن مصرف می کنید و آب بدن خود را نیز تامین می کنید، بنابراین از نظر کشاورزی مبتنی بر فضا، این امری نویدبخش است.

منبع: space

  • کمیاب ترین الماس دنیا/ عکس

  • مردمک مستطیلی عجیب چشم این حیوان/ عکس

  • خودروی چینی 34 میلیارد تومانی/ از این لوکس تر نمی گردد/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 مهر 1402 بروزرسانی: 25 مهر 1402 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2521

به "تامین آب، غذا و اکسیژن در فضا تنها به یاری یک گیاه سرسوزنی!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین آب، غذا و اکسیژن در فضا تنها به یاری یک گیاه سرسوزنی!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید