تعهد آمریکا و چین برای همکاری در زمینه بحران آب و هوایی

به گزارش بارازعلی، آمریکا و چین دو رقیب اصلی در عرصه بین الملل که به تازگی تنش های آنها افزایش یافته، در یک بیانیه مشترک متعهد به همکاری در زمینه بحران آب و هوایی شدند.

تعهد آمریکا و چین برای همکاری در زمینه بحران آب و هوایی

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، واشنگتن و پکن به دنبال سفر جان کری نماینده دولت آمریکا در امور اقلیمی به شانگهای چین در بیانیه ای متعهد به همکاری در زمینه بحران آب و هوایی شدند.

کری و شی شنهوا همتای چینی وی در بیانیه ای اعلام کردند که واشنگتن و پکن متعهد به همکاری با یکدیگر و دیگر کشورهای برای مقابله با بحران آب و هوایی هستند که باید با جدیت و اضطرار به آن رسیدگی گردد.

کری نخستین مقام رسمی دولت جو بایدن رییس جمهوری آمریکا است که به چین سفر نموده و امید دو کشور را به همکاری دو طرف در مواجهه با این چالش دنیای برغم شدت گیری تنش های اخیر این دو قدرت دنیای، زنده نموده است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، در بیانیه مشترک دو کشور چین و آمریکا که با هم عامل انتشار تقریبا نیمی از گازهای گلخانه ای در دنیا هستند، راه های بسیاری برای همکاری معین شده است.

در بیانیه مشترک دو کشور بر اقداما های مربوطه و همکاری در روندهای چند جانبه، از جمله کنوانسیون چارچوب سازمان ملل متحد در خصوص تغییر اقلیم و توافقنامه پاریس تأکید شده است.

بایدن بر خلاف دونالد ترامپ رییس جمهوری پیشین آمریکا رسیدگی به چالش های مربوط به تغییرات اقلیمی را در اولویت های سیاست خود قرار داده است. آمریکا در زمان ریاست جمهوری بایدن به توافق اقلیمی پاریس که در سال 2015 امضا شد، بازگشت.

این توافق در زمانی جان کری به عنوان وزیر امور خارجه دولت باراک اوباما، به امضا رسید.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 1863

به "تعهد آمریکا و چین برای همکاری در زمینه بحران آب و هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعهد آمریکا و چین برای همکاری در زمینه بحران آب و هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید