حمله یک سیاه چاله بزرگ به سمت زمین!، عکس

به گزارش بارازعلی، ماموریت ناسا یک سیاهچاله بسیار پرجرم را مشاهده نموده است که جریانی بسیار پرانرژی را مستقیماً به سمت زمین می فرستد. با این حال، هنوز وحشت نکنید. هر چقدر هم که این رویداد کیهانی وحشتناک است، در فاصله بسیار امنی در فاصله حدود 400 میلیون سال نوری از ما واقع شده است.

حمله یک سیاه چاله بزرگ به سمت زمین!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، سیاهچاله های پرجرم که فعالانه تغذیه می نمایند، از جمله سیاهچاله ای که در دست است، به وسیله ماده ای به نام دیسک های برافزایشی احاطه شده اند که در طول زمان به تدریج آنها را تغذیه می نمایند. بعضی از موادی که آنها نمی بلعند سپس به سمت قطب های خود راهنمایی می گردد، جایی که متعاقباً با سرعت نزدیک به نور یا نسبیتی به بیرون منفجر می گردد. این تابش الکترومغناطیسی بسیار پرانرژی و بسیار درخشان خواهد بود. این رویدادها به عنوان بلازار شناخته می شوند.

این بلازار که Markarian 421 نامگذاری شده و در صورت فلکی دب اکبر قرار گرفته است، با کاوشگر قطب سنجی پرتو ایکس ناسا (IXPE) که در دسامبر 2021 پرتاب شد، مشاهده شد. قطبی شدن این جریان یک شگفتی را برای اخترشناسان آشکار کرد و نشان داد که بخشی از جت که در آن ذرات در آن شتاب می گیرند، محل میدان مغناطیسی با ساختار مارپیچ نیز است.

میتسوبیشی از رقیب هایلوکس رونمایی کرد/ پیکاپی که جایش در ایران خالی است/ عکس

پیغام رسان بله امن است؟/ پاسخ سازمان فناوری اطلاعات

جریان های بلازار می توانند میلیون ها سال نوری در فضا امتداد داشته باشند، اما مکانیسم هایی که آنها را پرتاب می نمایند هنوز به خوبی شناخته نشده اند. با این حال، این اکتشافات نو پیرامون فوران مارکاریان 421 می تواند تا حدودی این پدیده کیهانی شدید را روشن کند.

منبع: space.com

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 مرداد 1402 بروزرسانی: 5 مرداد 1402 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2498

به "حمله یک سیاه چاله بزرگ به سمت زمین!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله یک سیاه چاله بزرگ به سمت زمین!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید