نشان دادن مسیر مربی گری در یک کتاب

به گزارش بارازعلی، به گزارش خبرنگاران، در ابتدای کتاب درباره اینکه چرا مربی گری مهم است؟ نوشته شده است: مربیگری در ورزش فعالیتی حیاتی و شناخته شده است اما در کسب و کارها هنوز به جایگاه واقعی خود نرسیده ­است. ناموفق بودن آموزش و روش های دستوری استفاده شده مدیران، فکر آن ها را به جستجوی راهکارهای دیگر توسعه کارکنان و بهبود عملکرد سازمان معطوف نموده است.

نشان دادن مسیر مربی گری در یک کتاب

روش هایی که به آن ها این اطمینان را بدهد که یادگیری و رشد در سازمان نهادینه شده است. یکی از پرکاربردترین این روش ها مربیگری است. برای اجرای این روش علاوه بر استفاده از مربیان کسب و کار، مدیران نیز باید ایفای نقش مربی را به خوبی بیاموزند و با مهارت های آن آشنا شوند.

کارکنان مانند ورزشکاران که هنگام تمرین و مسابقه مربی را کنار خود دارند، احتیاج به مربی برای تبدیل کارهای خود به موقعیت های یادگیری دارند. مربیان سازمانی باید بتوانند تمامی توان پتانسیل درونی افراد را آشکار نمایند تا سازمانشان امکان بقا در این روزگار پر تغییر را داشته باشند.

این کتاب به سؤالاتی چون مربی گری چیست؟ موقعیت های مناسب و نامناسب مربی گری کدام ها هستند؟ نقش مربی در سازمان چیست؟ چه مهارتهایی برای مددکاری وجود دارد؟ چه کسانی احتیاج به مربی دارند؟ مربی گری چه مزایایی دارد؟ چه تفاوتی بین مربی گری و آموزش وجود دارد؟ مربی گری چه فرایندی دارد؟ و برای مربی گری مؤثر به چه مهارتهایی احتیاج داریم؟ پاسخ می دهد.

بعلاوه این کتاب برای مدیران ارشد که دغدغه بهبود عملکرد سازمان خود را دارند و ضروری است درنقش مربی ظاهر شوند، مدیران میانی که برای توسعه کارکنان خود احتیاج به مهارت های مربی گری دارند و کارشناسانی که برای پیشرفت خود احتیاج به مربی گری بالادستان دارند توصیه می گردد.

کتاب راهنمای مربیگری اثر یان فلمینگ و الان جی.دی.تیلور و ترجمه فرشید عبدی از سوی انتشارات پویش مدام در 114 صفحه و با قیمت 129000 تومان منتشر شده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 مرداد 1402 بروزرسانی: 18 مرداد 1402 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2503

به "نشان دادن مسیر مربی گری در یک کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشان دادن مسیر مربی گری در یک کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید