نقش رسانه های اجتماعی در رفتارهای گردشگران در سفر

به گزارش بارازعلی، ایرنا/ این خبر پیرامون نقش رسانه های اجتماعی در رفتارهای گردشگران در سفر برای شما نوشته شده است.

نقش رسانه های اجتماعی در رفتارهای گردشگران در سفر

لورن ای سیگل Lauren A. Siegel مدرس دانشگاه گرینویچ در مقاله ای نوشت: در سالهای اخیر مقاصد گردشگری محبوب افزایش حوادث مربوط به گردشگران را شاهد بوده اند. گزارش های مربوط به تخریب دیوار کولوسئوم رم نشان می دهد که رفتار گردشگران حتی در مکانهایی که در گذشته مسائل کمتری داشتند، بدتر شده است.

در اوایل ماه گذشته، ویدیویی از مردی در در فضای مجازی پخش شد که از کلیدی برای حکاکی نام خود و زن همراهش بر روی دیوار بنای 1900 ساله کولوسئوم استفاده می نماید.

مدرس دانشگاه گرینویچ با طرح این پرسش که پشت این اعمال زشت چیست؟ نوشت: تحقیقات من نشان می دهد که فقط یک پاسخ دارد: رسانه های اجتماعی.

ای سیگل دیگر نگرش ها و عادتهای بد سفر را شناسایی نموده که در نتیجه گردشگری مبتنی بر رسانه های اجتماعی پدیدار شده اند: او می نویسد: از آنجا که گردشگران بیشتر مواقع در هتل ها و استراحتگاه هایی به دور از جوامع محلی پناه می آورند ممکن است (به اشتباه) بر این گمان باشند که سفر به مکانی دور از خانه فرصتی برای رفتار بد بدون پیامدهای رفتاری دیگران است. آنها تأثیری را که رفتارشان بر مردم محلی یا اقتصاد می گذارد را دست کم یا نادیده می گیرند.

او نوشته وقتی مردم به مکانی زیبا سفر می نمایند، وسوسه اینکه تصویر یا فیلمی در شبکه های اجتماعی همرسانی نمایند، زیاد است اما طبق استدلال هایم چنین چرخه ای یاری به سفرهای خودسرانه تر است. در ابتدا، گردشگران وقتی عکسهایی که دوستانشان با یاری برچسب های جغرافیایی از یک مکان همرسانی نموده اند را می بینند، تمایل دارند که از آن مکانها خودشان هم تماشا نمایند و تصاویری مشابه از خود در آنجا بگیرند که در نهایت اقدام به انتشار تصاویر خود در همان شبکه های اجتماعی می نمایند.

به عقیده این استاد دانشگاه، در بعضی موارد، مسافران انرژی بیشتری را صرف ایجاد محتوا می نمایند تا اکتشاف، کشف یا احترام به آداب و رسوم محلی.

بالی یکی از مقاصد با معروفیت گردشگری زیاد ناشی از رسانه های اجتماعی است. جزیره ای فتوژنیک مملو از استراحتگاه های یوگا است که جذابیت زیادی برای اینفلوئنسرها دارد. این مکانها قوانینی درباره لزوم رفتار مناسب در معابد مقدس، اطراف جزیره و با مردم محلی و احترام به محیط طبیعی دارند.

در زمان حاضر در بالی گردشگران برای اجاره موتورسیکلت احتیاج به مجوز دارند و ممکن است به علت طبیعت مقدسی که دارد، پا به هیچ کوه یا آتشفشانی در این جزیره نگذارند. آنها تنها می توانند در هتل ها یا ویلاهای ثبت شده اقامت نمایند.

در بالی، یک گروه ویژه گردشگری برای اعمال محدودیتها معرفی شده است؛ یکی از دستورالعمل های نو برای این منطقه گردشگری این است که هنگام حضور در جزیره بویژه در زمان آنلاین بودن هرگز رفتار تهاجمی نداشته باشید یا از کلمات تند نسبت به مردم محلی، مقامات دولتی یا دیگر گردشگران استفاده نکنید. این نشان از نقش رسانه های اجتماعی به عنوان بخشی از مشکل در رفتار بد گردشگران دارد.

مدرس دانشگاه گرینویچ در بخش دیگری از مقاله خود نوشته، در دیگر مقاصد گردشگری دنیا هم اقدام هایی این چنین صورت گرفته است؛ ایسلند، هاوایی، پالائو، نیوزیلند، کاستاریکا و...در این منطقه ها بازدید نمایندگان ملزم به رعایت تعهداتی در مورد رعایت قوانین و آداب و رسوم محلی هستند. در این زمینه کمپین هایی مانند No Drama در سوئیس، See Vienna - not #Vienna در اتریش، بیشتر شبیه فنلاندی باش - Be more like a Finn و How to Amsterdam در هلند با هدف جذب گردشگران خوش رفتار ایجاد شده است.

البته در جاهایی هم کوشش ها موفقیتی در پی نداشته است؛ مانند خلیج مایا در تایلند که دست کم به طور موقت به روی گردشگران کاملا بسته شده است.

منبع: همگردی
انتشار: 9 مرداد 1402 بروزرسانی: 9 مرداد 1402 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2499

به "نقش رسانه های اجتماعی در رفتارهای گردشگران در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش رسانه های اجتماعی در رفتارهای گردشگران در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید