یک استیک خاص ایتالیایی برای عاشقان غذای گوشتی

به گزارش بارازعلی، در جهان تعداد افرادی که عاشق خوردن گوشت هستند، کم نیست. استیک یعنی همان گوشت تکه ای کباب شده (گریل شده) هم یکی از پرطرفدارترین غذای همین دسته از افراد است.

یک استیک خاص ایتالیایی برای عاشقان غذای گوشتی

اگر شما هم به همین اندازه به گوشت- آن هم از نوع قرمز آن- علاقه مند هستید و استیک گوشت غذای محبوبتان است، سالتین بوکا را هم امتحان کنید.

مواد لازم

300 گرم راسته گوساله

150 گرم کالباس ممتاز مرغ یا گوشت

100 گرم ریحان تازه

اندازهی فلفل سیاه کوبیده

2 حبه سیر

یک عدد پیاز

روغن زیتون به اندازه لازم

100 گرم کره

2 ق س پنیر پارمسان رنده شده

جوزهندی یا ادویه دلخواه اندازهی (برای مزه دار کردن گوشت)

چند برگ جعفری برای تزئین

1. گوشت (راسته گوساله) را با کارد تیزی به صورت ورقه های باریکی برش بزنید. (به این عمل قبضه کردن یا نازک کردن گوشت گفته می گردد.)

2. ورقه های نازک (قبضه شده) گوشت را با کمی روغن زیتون، جوز هندی یا ادویه دلخواهتان و فلفل مخلوط کنید. پیاز را هم ریز خرد نموده و سیر را با تیغه چاقو خرد کنید و با پهنای چاقو به شکل خمیر درآورید. پیاز و سیر را هم به گوشت بیفزایید تا گوشت مزه دار گردد. حالا گوشت را به مدت یک ساعت درون ظرف دربسته در یخچال بگذارید تا مزه و طعم ادویه ها را بگیرد. (به اصطلاح گوشت استراحت کند)

3. گوشت های طعم دار را از داخل مخلوط طعم دهنده بیرون آورده و روی سطح صاف تمیزی یا تخته آشپزخانه بگذارید. روی هر تکه گوشت یک برگ کالباس بگذارید.

4. ریحان را ریز خرد کنید و روی کالباس بریزید، کمی پنیر پارمسان هم روی آن ریخته و لبه های گوشت را روی یکدیگر آورده و با بیفتک کوب خوب بکوبید تا لبه های آن به هم چسبیده و شبیه یک بقچه گردد. همه ورقه های آماده گوشت را به همین شکل بقچه کنید.

5. در یک تابه اندازهی روغن زیتون و کره ریخته و روی حرارت بگذارید تا داغ گردد. سالتین بوکاها (بقچه های گوشت) را در روغن خوب سرخ کنید.

6. وقتی گوشت ها خوب سرخ شدند آنها را درآورده، روی یک حوله کاغذی آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافی شان گرفته گردد. برای تزئین هم اندازهی جعفری ریز خرد نموده و روی آنها بریزید؛ هم طعم غذا را بهتر می نماید و هم رنگ و قیافه غذایتان زیباتر می گردد.

نکته: وقتی می خواهید غذا را سرو کنید، می توانید سالتین بوکا را برش بزنید تا لایه های رنگارنگ مابین بقچه های گوشت هم دلربایی نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مرداد 1402 بروزرسانی: 27 مرداد 1402 گردآورنده: barazali.ir شناسه مطلب: 2506

به "یک استیک خاص ایتالیایی برای عاشقان غذای گوشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک استیک خاص ایتالیایی برای عاشقان غذای گوشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید